Pentru a putea posta un proiect pe platformă, trebuie să vă înregistrați. Înregistrarea nu creează niciun cost sau obligațiune. Următorul pas este să selectați “LANSEAZĂ UN PROIECT”. Veți fi condus într-o zonă unde puteți opta pentru tipul de proiect.

Mai departe, veți fi condus pas cu pas până la încheierea cu succes a operațiunii. Proiectul, împreună cu documentele suport ajung într-o zonă securizată a platformei , zonă accesibilă doar administratorilor. Aceștia efectuează o scurtă analiză a conținutului proiectului și, dacă el întrunește toate condițiile, este admis spre publicare.  Eventual, pot fi solicitate unele precizări iar în caz de necesitate se va stabili o întâlnire cu inițiatorul proiectului.

Sumarul proiectului, filmul de prezentare, perioada postării vor fi accesibile oricui intră pe platformă. Celelalte documente vor putea fi accesate după înregistrare (nu se percepe taxă pentru înregistrare).

Informația și documentele necesare pentru publicarea unui proiect pe platformă.

Proiecte Capital:

  • Sumarul proiectului
  • Prospectul de emisiune (model anexat)
  • Plan de afaceri (model anexat)
  • Prezentare video sau pdf.
  • Chestionarul (anexat)

Proiecte Creative, Caritabile sau de dezvoltare comunitară

  • Descriere detaliată a proiectului
  • Prezentarea inițiatorului
  • Prezentare video sau pdf, infografic etc.
  • Detaliate recompensele (în cazul proiectelor creative)

Alte informații relevante

Proiectele ce vor fi publicate pe platforma PARTICIP trebuie să întrunească condițiile formale de pe pagina Creează. Adică, trebuie să conțină o prezentare detaliată scrisă, să fie specificată suma necesară, cu argumentarea bugetului, pentru a realiza etapa actuală a proiectului și să fie specificate recompensele pentru donatori. La nivel de conținut avem restricții, ce le puteți citi în categoria Reguli de Utilizare.
Da. Însă, perioada recomandată pentru campanie este de 2 sau cel mult 3 luni, astfel puteți analiza dacă produsul sau campania desfășurată este acceptată, eficientă și necesară comunității.
Recomandăm să fie realizat și un material video. Acesta demonstrează  potențialilor donatorilor o perspectivă mai amplă a proiectului. Imaginile și jocurile de culori sunt detalii benefice pentru promovare.

În cazul necesității unor anumite documente suplimentare, puteți  anexa la proiect până la 4 fișiere în format PDF.

Pentru o mediatizare cât mai largă, PARTICIP promovează proiectele acceptate pe toate canalele media de care dispune. Totuși, vă recomandăm să utilizați și alte metode de promovare pentru a asigura o vizibilitate cât mai extinsă a proiectului.
Da, în cazul în care este vorba despre proiecte diferite.

Înregistrarea pe site este gratuită, la fel crearea unei campanii sau contribuția financiară. Însă atunci când finalizați colectarea de fonduri, PARTICIP taxează  6% din suma colectată dintre care

4% – reprezintă taxe percepute de bancă

2% – taxa pentru asigurarea mentenanței platformei

Da. Beneficiarii au în contul lor de pe platformă un panou de control unde pot fi urmărite donațiile efectuate pentru fiecare proiect, de asemenea pot accesa baza de date a finanțatorilor. Puteți, totodată, să le scrieți e-mail-uri private de mulțumire sau colaborare pentru viitor. De aceea, vă rugăm să indicați un e-mail activ și des utilizat personal, pentru ca susținătorii să fie capabili să vă contacteze și ei, la rândul lor.

Nu, e suficient să se adune cel puțin 30 % din suma țintă.  În cazul în care la finisarea proiectului se adună sub 30 % din suma totală, fondurile adunate vor fi returnate către donatori.

Timpul și resursele necesare pentru oferirea recompenselor sunt la discreția autorului de proiect și nu sunt obligatoriu de menționat. Important este de asigurat acordarea recompenselor promise fiecărei persoane ce a contribuit la finanțarea proiectului, exact cum este stipulat în descrierea proiectului.

Orice proiect care este menit să aducă o schimbare, un folos comunității sau proiecte ce vizează inovații și afaceri personale. Nu vor fi acceptate inițiativele politice, proiectele ce promovează alcoolul, produsele din tutun, drogurile sau alte produse și servicii ce sunt ilegale în Republica Moldova.

Când un proiect este finanțat cu succes, inițiatorul este responsabil să finiseze proiectul și să ofere fiecare recompensă promisă donatorilor. Obligația fundamentală față de beneficiari este de a îndeplini toate promisiunile făcute în timpul campaniei de colectare.

Dacă apar probleme, recomandăm autorilor să posteze o actualizare și să explice situația tuturor donatorilor. Donatorii susțin proiectele pentru că cred în ideea și inițiativa celor ce le lansează, deseori soluțiile pot apărea chiar din partea comunității de donatori.